Zaznacz stronę

Fotografia produktowa ma charakter informacyjny, natomiast aranżacyjna powinna przyciągać uwagę. Na każdego z nas działa coś innego: kolory, światło, struktura, czystość, prostota, elegancja, tło, kontekst i wiele innych parametrów. Fotografowi nie pozostaje więc nic innego, jak uwzględnić te parametry, by jego zdjęcia przekonały do produktu jak największą grupę klientów. Jeśli wykonujecie zdjęcia Waszych produktów samodzielnie, zwróćcie uwagę na początek na:

– właściwy kąt, korzystny dla produktu oraz poziomy i piony w tle

– ostrość, by to, co najważniejsze było ostre, a to co jest tłem odpowiednio rozmywało się. Jeśli lubicie zdjęcia, których poszczególne elementy pozostają ostre, zadbajcie o czystość kadru także na drugim planie

– światło, to nie tylko odpowiednie naświetlenie pierwszego planu, ale również uzupełnienie cieni i uzyskanie odpowiedniego blasku

– kontrast, kolorystyka, retusz i styl – to już kolejny rozdział, który nie jest związany z planem zdjęciowym, ale polem grafika.  

Jeśli chcielibyście powierzyć zadanie przygotowania zdjęć reklamowych agencji fotograficznej, pamiętajcie, że możecie na nas liczyć. Jeśli natomiast interesuje Was tylko pomoc w rozpracowaniu zagadnień związanych z: planem zdjęciowym, sprzętem, oświetleniem, retuszem i kolorystyką, po to, żebyście mogli działać samodzielnie, dajcie znać, możemy przygotować dla Was kilka lekcji. 🙂