
Dzisiaj kilka luźnych wskazówek dla wszystkich, którzy chcą rozpocząć swoją firmową przygodę z Instagramem:
- Dodawajcie posty regularnie, jeśli macie z tym problem, zaplanujcie w kalendarzu konkretne dni
- Pamiętajcie, że post to nie tylko dobre zdjęcie, ale także tekst pod zdjęciem i hasztagi
- Zdjęcia – zwróćcie uwagę na styl zdjęć. Jeśli utrzymacie spójność pomiędzy zdjęciami, Wasza tablica będzie przyciągała uwagę
- Teksty – bez błędów, z polskimi znakami, a przede wszystkim nastawione na potrzeby i zainteresowania Waszej społeczności
- Hasztagi – max 30, korzystajcie z tej możliwości, wybierajcie niezbyt duże, jeśli dopiero zaczynacie (5000 – 20.000), ale też nie za małe, zawsze jednak odpowiednio dopasowane do zawartości Waszego posta. Mogą dotyczyć tego, co znajduje się na zdjęciu, miejsca, Waszej aktywności i emocji związanej z zamieszczanym materiałem
- Postujcie emocjonalnie, nie traktujcie Instagrama jako tablicy reklamowej, ale bardziej jako platformę do rozmowy
- Kreujcie posty ze świadomością, że po drugiej stronie jest realna społeczność ludzi, którzy mają swoje potrzeby, emocje, myśli, zainteresowania
- Prowadzenie Instagrama, to nie tylko tworzenie treści, ale także angażowanie się w treści Waszej społeczności
- Obserwujcie statystyki i inne profile – analizujcie i inspirujcie się
- Pokazujcie siebie, na początku możecie czuć się skrępowani tym pomysłem, ale z czasem przyzwyczaicie się i pokonacie opory
- Korzystajcie z InstaStories i IGTV
- Promujcie Wasze posty, niestety organicznie nie zawsze udaje się rozwijać konto.
Powodzenia!